Tuesday, April 27, 2010

Hidup Ini


Assalamu'alaikum. Pergh...dah lama tak masuk blog sendiri ni. Sibuk pun ada..malas pun ada. Sibuk menyiapkan Montaj utk Muktamar Pemuda PAS negeri Johor, sibuk siapkan Conference paper di MUCET 2010 Jun ni, sibuk dgn anak dan isteri, wife pula nak bersalin, pendek kata hidup ni tak pernah cukup masa. Betul la kata-kata As-Shahid Hasan Al-Banna yg menyatakan bahawa hidup 24 jam ni tak cukup dengan tugas-tugas yang ada. Namun jika tugas itu dilakukan dengan betul, fokus, teliti dan dedikasi, maka ia akan dapat dilakukan dengan baik.

25hb Apr lepas (Ahad), mak dan abah baru sahaja pergi menunaikan umrah. Mereka di sana selama 2 minggu. 8hb Mei baru balik M'sia. Norzi punye due date bersalin 7hb Mei. Wah, balik2 je dapat cucu baru. Moga mendapat keberkatan Allah. Waktu saya dilahirkan dulu pun, arwah embah dan nyai baru pulang tunaikan haji. Tu yang nama "Abdul Syukor".

Begitulah hidup ini, ibarat roda. Kita akan semakin tua dan jika sampai masa akan pergi meninggalkan dunia ini. Bagi yang baru lahir, akan meningkat dewasa untuk meneruskan hidup ini. Apa yang penting, mati kita mesti mati dalam "Iman dan Islam".

No comments:

Post a Comment